Linnéa - Jag lever idag


 Blixtar och Dunder, Magiska Under vad det Öser ner regn. Bara på en sekund var det som om himlen bara brast. Buller-buller-buller- blixt-buller-buller-blixt-regn-regn-blixt-buller-buller.

Själv sitter jag, nyduschad och fräsch med en persika i handen och njuuuter av lite stillsamhet. Var längesen sist.
Insåg just att vår finskalapphund smitit från gården. Helvete. Och nog var det troligt.(inte för för att jag glömde koppla henne efter promenaden eller något.) Men såhär har det varit i alla dessa år, och jag tror alla i hela Malå haft denna luffsande,döva, nyfikna, obrydda divan på dess bakgård. Och Såå vi har jagat denna hund. Ända från scratch, både med bil, moppe, cykel, och med våra bara ben. Hur många gånger som mamma bett jag och mina kompisar fara ut och leta  vill jag inte ens veta?
Haha -och nej. Jag hade inte tänkt fara och leta gammrävn' nu.. 

                               boven i dramat.
Slå en pling om ni ser na'



Idag har faktiskt ingenting speciellt hänt. Har pratat med en syv i Skellefteå angående den kommande hösten på den nya skolan( Estet musik på Anderstorp)  i den nya stan tillsammans med det nya människorna. Oj så spännande!
Och påtal om stan. Nu kom just min kära vän Maja & hennes fina päron från skellefteå så jag ska börja med middag nu. Och som vanligt är Elna Linnéa Viola Mårtensson så blir det tacos
 <3









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0